woensdag 22 juni 2011

Camino del Norte

Het is de vierde keer dat ik aan een tocht begin naar Santiago de Compostela.
Op zaterdag 26 juni vertrek ik vanaf Rotterdam airport en vlieg naar Biarritz (fr.). Ik neem daar de trein naar Hendaye(fr.) om daar de grens over te gaan naar Spanje en de laatste drie km naar het begin van mijn tocht te lopen in Irun(sp.)

  • In 2008 fietste ik vanuit Swifterbant via de Jacobsfietroute naar Santiago,
  • In 2099 liep ik met Marianne de Camino Frances, vanaf Saint Jean Pied de Port naar Santiago
  • In 2010 heb ik de "Zilverroute" of de "Via de la Plata gelopen vanaf Sevilla naar Santiago
Dit jaar loop ik van Irun, via San Sebastián, Bilbao, Santander, Gijón loop naar Avilés waar ik Marianne ontmoet en samen lopen we de laatste 14 dagen de Kustroute "Camino del Norte" naar Santiago de Compostela.

3 opmerkingen:

  1. mirjam de zwart25 juni 2011 om 14:41

    Hola Dirk,

    Geweldig dat je weer een nieuwe uitdaging aangaat. Ik heb de route bekeken, lijkt me een mooie route. Ik ga je belevenissen weer volgen.
    Adios y buen viaje saludos.

    Saludos,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Dirk,
    Heel veel succes bij deze nieuwe tocht! Hierna lekker uitrusten op Curacao! groetjes uit Amsterdam
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Dirk,

    Ik ben weer jaloers op je en zal je dagelijks volgen. Sonja en ik wensen je een hele goede inspirerende Camino met fijne ontmoetingen.
    Geniet ervan en laad de geestelijke accu weer lekker op, fysiek zal dat wat lastiger zijn. Maar daar hebben we alle vertrouwen in.

    Uiteindelijk hiervoor doe je het toch,"dat wel natuurlijk" om iemand na te spreken.

    Bas en Sonja

    BeantwoordenVerwijderen