zondag 26 juni 2011

Naar Irún

's-Morgens om half zeven gaat wekker, ik draai mij nog een keer om en in mijn hoofd rinkelt een bel, niet doen, benen uit bed en ik wankel naar de douce en een straal water maakt mij wakker. Bij het scheren hoor ik de waterspetters op het dak tikken, lekker Hollands weertje. Om half acht in de trein Marianne naar Zoutelande in Zeeland, zij vertegenwoordigd de familie bij de 40 jarige bruiloft van de ouders van Chantal, ik op weg naar Rotterdam om vandaaruit te vliegen naar Biarritz. Het is koud nat en winderig op het vliegveld en ik wordt verwelkomt met dat het 30 graden is in Zuid-Frankrijk. Als we even boven de wolken uitstijgen zie ik de eerste zonnestralen van deze dag, wouw. In Biarritz is het heet, lekker, toch maar wat zonnebrandolie gekocht bij het station, ik moet een twee uurtjes wachten op mijn trein naar Hendaye, net op de grens naar Spanje.
Het is geen straf om onder een boom, lekker in het windje te zitten met een zak kersen en een croissant. De trein brengt mij in 20 minuten in Hendaye en daarna loop ik de brug over en ben in Spanje, dwars door het centrum waar op het grote plein voor het gemeentehuis een groot aantal kinderen vaak met z´n tweeen aan het puzzelen zijn, mooi gezicht.


Even buiten het centrum is de refugio, ik wordt ontvangen door een Spaanse die een beetje Frans spreekt, we komen er samen wel uit en mijn Camino is begonnen.

1 opmerking:

  1. Heel veel succes! We gaan je verhalen volgen via dit blog!
    Groetjes Arthur, Deborah en de kindertjes

    BeantwoordenVerwijderen