maandag 4 juli 2011

Dag 9 Pobena naar Liendo


Ik had gisteren met de Spanjaarden afgesproken dat we alleen verder zouden gaan, voor de jonge Spanjaard was het zijn eerste dag en toch wel pittig voor de andere Spanjaard was het ook te pittig geweest hij had lasgt van zijn knie wat hij uitgebreid toonde zonder dat ik wat kon zien. Hij vond mij heel sterk, ik denk dat dat wat meer over hem zei dan over mij.
Vanmorgen lagen alle schoolkinderen nog lekker te slapen en de pelgrims aan het ontbijt.

De tocht liep vandaag langs de kust en als je alleen opstap bent kun je lekker je eigen tempo bepalen, niet dat ik dan harder loop maar wel constanter en je stopt als je daar zelf zin in hebt. je merkt ook meer van je omgeving, berggeiten, het land dat lekker ruikt, de zon die aangenaam is en de wind die ja altijd bij de zee vioelt en de eindeloze vergezichten, dan voel ik mij goed en tikken de kilometers onder mijn voeten weg. Tweemaal heb ik een boulevard afgelopen en veel strandgasten gezien, zelf had ik ook wel zin in een duik maar dat is een heel gedoe als je met een rugzak op stap bent. Vandaag heb ik zo'n 35 km afgelegd dus lekker opgeschoten. Het zonnetje scheen vandaag lekker en als je langs de kust loopt heb je altijd wel een lekker windje. Ik kwam tot Liendo een plaats waarvan in mijn boek stond dat er geslapen kon worden op matrasjes in de sporthal en tot mijn niet geringe verbazing was er een echte herberg met stapelbedden en goede matrassen, dus wel lekker slapen vannacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten